کتاب قواعد استراتژی

کتاب جذاب و پر نکته ای بود. اسرار کار مدیران سه  شرکت اپل، مایکروسافت و اینتل را به عنوان استراتژیست های چیره دست تحلیل می‌کند. کسانی که در زمینه های مختلف مدیریت و بیزینس تحصیلات یا تجربه دارند، می توانند در لابلای تحلیل‌ها و داستان‌های این کتاب، بینش‌ها و روش‌های ارزشمندی را کشف کنند.

۰ نظر ۵ لایک :)

تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازار کمی با عدد و رقم و طراحی سنجه های مقایسه‌ایِ درست می‌تواند به مدیران در مواردی نظیر:
- شناخت نگرش مصرف کننده نسبت به محصول و قیمت محصولات ما و رقیب
- ساختار بازار شامل وضعیت تأمین کننده‌ها، کانال‌های توزیع و مصرف‌کننده‌ها
- بررسی بازار با هدف توسعه محصول
- بهینه سازی و افزایش اثربخشی تبلیغات
- کسب شناخت از رفتار خرید و رفتار مصرف
و هر آنچه از بازار برای صاحبان کسب و کار مهم است، کمک کند.

۰ نظر ۳ لایک :)

منحنی پذیرش نوآوری راجرز

در بازاریابی مدلی به اسم منحنی پذیرش نوآوری راجرز است که افراد را به پنج دستۀ نوجویان، پذیرندگان اولیه، اکثریت اولیه، اکثریت ثانویه و کندپذیرندگان تقسیم می‌کند.
در تحقیقی از مدل دیگری به اسم برداشت از خود مال هاترا و مدل راجرز استفاده کردیم و معلوم شد افرادی که به نوآوری روی خوش نشان می دهند، خودشان را غیررسمی و بی‌تکلف می دانند.
این یعنی تبلیغات و برندسازی محصولات نوآورانه باید ویژگی راحت و غیر رسمی را داشته باشد و بازاریابیِ محصولات جاافتاده برای کندپذیرندگان و اکثریت ثانویه باید رسمی و فرمال باشد.

۰ نظر ۳ لایک :)

معماری سازمانی

مدتی است که سلسله مطالبی را تحت عنوان "معماری سازمانی" مطالعه می‌کنم. معماری سازمانی، فرایندی مدیریتی و عملیاتی است که به شدت در کشور ما مورد نیاز است و جای کار دارد.
برخی از نتایج استفادۀ صحیح از معماری سازمانی عبارتند از:
- بهبود روش‌ها و فرآیندها در مأموریت‌های سازمانی
- ایجاد نظامی یکدست و قابل مقایسه در توصیف سیستم‌ها
- یکپارچگی اطلاعاتی
به علاقه‌مندان حوزۀ مدیریت پیشنهاد می‌کنم "مفاهیم پایۀ معماری سازمانی" را مطالعه نمایند. این حوزه، جای کار فراوان چه به لحاظ پژوهشی و چه به لحاظ اجرایی در کشور عزیزمان دارد.

۰ نظر ۳ لایک :)

ما چگونه میتوانیم قدردان خون شهدا باشیم؟

بسم رب شهدا والصدیقین. زنده نگه داشتن یاد شهدا، وظیفۀ هر ایرانی است.
هر تخصص، مدرک و جایگاه اجتماعی که داشته باشیم، این وظیفۀ مهم از دوش ما ساقط نمی‌شود.
در تمامی کشورهای جهان، افرادی که برای کشور و خاک خود می‌جنگند، مورد احترام خاص تمامی ملت هستند.
در هشت سال دفاع مقدس نیز عزیزان زیادی از مرز پرگوهر ما در راه دفاع از کشور عزیزمان به سوی خدا پر کشیدند.
در هر جایی هستیم، این وظیفۀ همگانی را فراموش نکنیم و به سایرین نیز یادآوری نماییم.
قدردان خون شهدا بودن کار سختی نیست؛ به شرطی که این مسأله همیشه برایمان اهمیت داشته باشد.

پانوشت: به طور اتفاقی سایتی با عنوان "خادمین شهدا" را دیدم. در اسرع وقت، آن را به طور کامل بررسی می‌کنم. شاید این هم یک راه زنده نگه داشتن یادِ شهدا باشد.

ما چگونه میتوانیم قدردان خون شهدا باشیم
۰ نظر ۲ لایک :)
درباره من
پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگرکسی حتی یک برگه علمی از او در دنیا باقی بماند، در روز قیامت همان برگه حایل او در مقابل آتش جهنم خواهد بود.
اینجا مکانی است برای به اشتراک گذاشتن آنچه که در حوزه تخصصی مدیریت یاد می‌گیرم و به دیگران آموزش می‌دهم.
در صورت داشتن سؤال و یا نیاز به کمک، با من تماس بگیرید.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان