قیف فروش چیست؟

قیف فروش به زبان ساده مسیری است که مشتریان را جمع‌آوری و به کانالی هدایت می‌کند که در نهایت محصول ما را بخرند.
آگاه‌سازی، برقراری ارتباط با مشتری به طور مناسب و سپس پیگیری فرایندهای ارتباطی، برای اساس قیف فروش صورت می‌گیرد.

هر کسب‌وکاری دارای یک بازار و یا چند بازار هدف می‌باشد. فرض کنید تولیدکنندۀ قاشق و چنگال یکبار مصرف هستید و یک بازار هدف تعریف کرده‌اید: عمده‌فروشان ظروف یکبار مصرف.
حالا اگر تولیدی شما در تهران باشد، آیا می‌توانید با اطمینان بگویید که تمامی عمده‌فروشان تهران شما را می‌شناسند؟
و درجه بعدی: عمده‌فروشان شهرستان‌ها؟
پس در واقع بخشی از مشتریان در بازار هدف شما، از نام و یا برند شما مطلع نیستند.


قیف فروش چه کاری می‌کند؟
قیف فروش مشتریان ناآگاه از برند را تبدیل به مشتریان بالقوه می‌کند. این آغاز قیف فروش است!
1) مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان راغب می‌شوند.
2) مشتریان راغب تبدیل به مشتریان در حال تصمیم می‌گردند.
3) در نهایت مشتریان در حال تصمیم، مشتریان بالفعل می‌شوند.

توجه داشته باشیم ممکن است در ابتدا تعداد زیادی از افراد وارد قیف فروش شوند؛ اما در پایان تعداد بسیار کمتری از قیف خارج می‌شوند و در زمرۀ مشتریان واقعی شما قرار می‌گیرند.
مثالِ سادۀ این نکته، افراد زیادی است که در یک نمایشگاه تجاری به غرفه‌ها مراجعه و نسبت به محصولات آنان ابراز علاقه می‌کنند؛ اما در نهایت تعداد بسیار کمی از آنان تبدیل به مشتریان واقعی خواهند شد.
۲ لایک :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من
پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگرکسی حتی یک برگه علمی از او در دنیا باقی بماند، در روز قیامت همان برگه حایل او در مقابل آتش جهنم خواهد بود.
اینجا مکانی است برای به اشتراک گذاشتن آنچه که در حوزه تخصصی مدیریت یاد می‌گیرم و به دیگران آموزش می‌دهم.
در صورت داشتن سؤال و یا نیاز به کمک، با من تماس بگیرید.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان