بازاریابی جنسی در تبلیغات(قسمت دوم و پایانی)

چطور از جذابیت‌های جنسی در تبلیغات استفاده نماییم؟
چه بخواهیم و چه نخواهیم، جذابیت‌های جنسی در تبلیغات و فروش اثرگذار و در واقع یکی از قوی‌ترین و مؤثرترین ابزارهای فروش است؛ اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که اگر از این روش به شکل صحیح استفاده نکنیم، خطر از دست دادن مشتریان بالقوه را خواهیم داشت.
جذابیت‌های جنسی همانند ابزار "طنز" می‌تواند شمشیری دودم در ارتباط با بازار هدف باشد. همان طور که استفاده نادرست از عنصر طنز منجر به عدم فروش می‌شود، کاربرد غیراصولی جذابیت‌های جنسی نیز اثری معکوس برای فرایند فروش خواهد داشت.

در رابطه با این موضوع، ما با یک مغر قدیمی(به اصطلاح مغز خزنده) سروکار داریم. از لحاظ تکامل، این قدیمی‌ترین قسمت از مغز ماست و مسئول حیات آن که تنها به سه آیتم توجه می‌کند:
1) غذا
2) خطر
3) مسائل جنسی

در بالای این مغز قدیمی ما، یک مغز جدید وجود دارد که کنترل احساسات و تفکر منطقی را کنترل می‌کند. اگر چه مغز خزندۀ ما به صورت ناخودآگاه عمل می‌کند؛ اما این فعالیت به صورت پیوسته و مداوم است: دائماً محیط پیرامون رو بررسی می‌نماید:
1) چه چیزهایی می‌توانیم بخوریم؟
2) چه مواردی به ما آسیب می‌رساند؟
3) با چه افراد/اشیایی می‌توانیم ارتباط جنسی برقرار کنیم؟

به همین دلیل استفاده از جذابیت‌های جنسی در بازاریابی و تبلیغات بسیار قدرتمند است، چون هرگاه یک فرد در معرض پیام جنسی قرار گیرد، مغز قدیمی خزنده فعال می شود. نادیده گرفتن پیام‌هایی با محتواهای جذاب جنسی بسیار بسیار دشوار است. همۀ ما به شدت تلاش می‌کنیم به مسائل جنسی واکنش نشان دهیم. به همین دلیل در تبلیغات و بازاریابی جنسی اصلاً نیاز نیست که حتماً یک مدل کاملاً برهنه در جلوی دیدگان مخاطب قرار بگیرد: نمایش مچ پا یا گردن به همان اندازه کارآمد خواهد بود.


عدم تأثیرگذاری مؤثر استفاده از جذابیت‌های جنسی در بازاریابی و فروش
هر محصولی را نمی‌توان به راحتی به عناصر عشق و مسائل جنسی مرتبط کرد. استفاده از سیگنال‌های جنسی در ارتباطات بازاریابی و فروش همیشه اثرگذار خواهد بود، ولی در طولانی مدت به نام تجاری آسیب می‌رساند و مشتریان متوجه این فریب می‌شوند.
استفاده از جذابیت‌های جنسی در محصولات نامرتبط تأثیر معکوس و منفی دارد.

به دلیل قوانین حاکم بر کشور نمی‌توانم نمونه‌های عینی استفاده از این نوع تبلیغات را بیش از این باز بکنم؛ اما اگر نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید و یا احساس کردید پرسشی دارید، با من تماس بگیرید. قطعاً خوشحال می‌شوم بتوانم کمکی کنم.

برخی از دلایل عدم تأثیرگذاری استفاده از جذابیت جنسی بر فروش عبارتند از:

1) برخی از مردم را ناراحت می‌کند: ارائه جذابیت و زیبایی جنسی به ‌صورت رایگان و به‌ گونه‌ای مفت و بی‌هزینه برای مخاطب موجب افزایش دفع و رد پیشنهاد مطرح‌ شده در تبلیغ توسط عموم مردم می‌شود؛ خصوصاً خانم‌ها که عامل اصلی خرید محصولات در خانه و خانواده هستند.

2) حیله و تزویر: برخی اعتقاد دارند که استفاده از جذابیت جنسی برای فروش محصولات و خدمات نامرتبط به ‌نوعی تزویر و حیله است که در عمل هم موجب بی‌ارزش شدن تصویر شرکت و برند و هم محصول در نظر مخاطب می‌شود.

3) توجه مخاطب را از عیوب محصول دور می‌کند: برخی دیگر اعتقاد دارند که یک محصول نباید دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص و منحصربه‌فردی برای مصرف‌کننده باشد تا شرکت برای فروش آن مجبور به استفاده از جذابیت‌های جنسی شود.

4) مردم کلاً محصول را فراموش می‌کنند: آن دسته از افرادی که به یک محصول به دلایلی غیر ویژگی‌ها و مزایای خاص و منحصربه‌فرد آن جلب می‌شوند، عامل جذب‌کننده آن‌ها (در اینجا جذابیت جنسی تبلیغ) را بیشتر از هر چیز دیگر به یاد می‌آورند.

نکتۀ پراهمیت در استفاده از جذابیت‌های جنسی در تبلیغات و بازاریابی
تعهد و صمیمیت درون یک تبلیغ باعث می‌شود زنان تبلیغات جنسی را بپذیرند. همچنین زنان به تبلیغاتی که در آن یک مرد از خود تعهد و صمیمیت نشان دهد بسیار جذب می‌شوند.
اما مردان تمام تبلیغات جنسی (با تعهد یا بدون تعهد) را دوست دارند و به آن جذب می‌شوند و فقط یک استثنا وجود دارد: وقتی که درون تبلیغ یک مرد هزینه سنگینی متقبل شود.
لذا اگر از جاذبه جنسی در تبلیغاتتان استفاده می‌کنید، حدالمقدور این جاذبه جنسی محتوی تعهد و صمیمیت هم باشد و همچنین قیمت پایینی هم داشته باشد تا هر دو جنس را جذب کند.

مطلب مرتبط: بازاریابی جنسی در تبلیغات(قسمت اول)
۳ لایک :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من
پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگرکسی حتی یک برگه علمی از او در دنیا باقی بماند، در روز قیامت همان برگه حایل او در مقابل آتش جهنم خواهد بود.
اینجا مکانی است برای به اشتراک گذاشتن آنچه که در حوزه تخصصی مدیریت یاد می‌گیرم و به دیگران آموزش می‌دهم.
در صورت داشتن سؤال و یا نیاز به کمک، با من تماس بگیرید.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان