مقایسه و کارکنان در سیستم مدیریت منابع انسانی

چرا خودتونو با همدیگه مقایسه می کنید؟
حقوقتون رو با هم مقایسه نکنید!
پیشرفت شغلی رو مقایسه نکنید!
اساسا نمیدانم این اصطلاح "مقایسه نکنید" چرا و به چه دلیل باب شده است و آیا چنین تقاضایی که ما از همکاران خود در برخی از سازمانها داریم درست است یا خیر!

لیکن تجربه شخصی من میگوید که مقایسه کردن بخشی از رفتار و ذات فردی هر انسانی است  و مبنای پیشرفت و بخشی از کوششهای فردی ریشه در همین مقایسه ها دارد.
پس اینکه مقایسه را نفی کنیم، شاید کار درستی  نباشد.

در بسیاری از موارد  به ویژه در مواجهه با کارکنان، ابزار نفی مقایسه را بدین منظور بکار می گیریم تا اشتباهات ریشه ای خود را در بکارگیری سازو کارهای روشن و شفاف در  فرایندهای منابع انسانی کتمان کنیم:
1) ساز و کارهای نامناسب در حوزه مدیریت عملکرد
2) حقوق و دستمزد
3) ارتقا و...
باعث می شود که تا کارکنانمان از وضعیت خود در قیاس با دیگران گلایه کنند.
سریع واکنش نشان داده و چند جمله ای در نفی مقایسه و پرهیز از آن صحبت می کنیم، در حالیکه خودمان نیز می دانیم توجیهی بیش نیست.
۲ لایک :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من
پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگرکسی حتی یک برگه علمی از او در دنیا باقی بماند، در روز قیامت همان برگه حایل او در مقابل آتش جهنم خواهد بود.
اینجا مکانی است برای به اشتراک گذاشتن آنچه که در حوزه تخصصی مدیریت یاد می‌گیرم و به دیگران آموزش می‌دهم.
در صورت داشتن سؤال و یا نیاز به کمک، با من تماس بگیرید.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان