تبلیغات و بازاریابی مدرن در رکود اقتصادی

در شرایط رکود اقتصادی بودجه تبلیغات رو هرگز قطع نکنید و اون رو برای شرایط بدتر و بقا پس انداز نکنید. زمانی که شما تبلیغات و بازاریابیتون رو متوقف کنید، فضای بیشتری به رقبای خودتون میدین که بتونن سهم شما رو از بازار مال خودشون کنن. اما در شرایط بد اقتصادی با هزینه های تبلیغات و بازاریابی باید چه کرد؟ به صورت خلاصه بهتون میگم که در شرایط فعلی کشورمون باید دقتتون در تبلیغات رو، چند برابر کنید. سمت تبلیغاتی برید که قابل اندازه گیری و هدفمند هستند، اما هرگز تبلیغات رو قطع نکنید. اینجا هم چند نکته دیگه در زمینه مارکتینگ در شرایط رکود اقتصادی رو براتون می نویسم که نتیجه تجربیات خودم هست و امیدوارم مفید باشه:
1 – سعی کنید تمرکز و بودجه تبلیغاتی رو روی محصولات (و یا خدمات ) با قیمت اقتصادی تر بذارید.
2 – بسته های خدماتی کم هزینه تر و موقتی، مناسب با شرایط اقتصادی طراحی کنید.
3 – حاشیه سود رو کاهش بدید.
4 – تعدیل نیرو نکنید.
5 – از مدیرهای پشت میز نشین خواهش کنید از پشت میز بلند بشن و همراه کارمندان کار کنند ( نه به دلیل حجم بالای کار، بلکه به دلیل حفظ روحیه و وحدت نیروی انسانی مجموعتون )
6 – دنبال ارزش افزوده هایی باشین که بتونید به کالا و یا خدماتتون بدید. ارزش هایی که با کار بیشتر شما حاصل میشه و نه با تحمیل هزینه به سازمان. (حتی یک لبخند اضافه به مشتری)
7 – به ارتباط با مشتری و خدمات پس از فروش اهمیت بیشتر از پیش بدید. نرخ حفظ مشتری چیزی هست که در این شرایط حکم طلا رو برای شما داره.
و در آخر اینکه اگر در گذشته به مسائلی مانند برندینگ و ارتباط با مشتری و خدمات پس از فروش اهمیت دادید، شما از شرایط رکود اقتصادی به سلامت عبور خواهید کرد. چون مشتریان وفادار در این شرایط بزرگترین دارایی شما خواهند شد.

۲ لایک :)
علیرضا داداشی ۲۸ خرداد ۹۷ , ۰۹:۴۴
سلام سجاد عزیز.
ممنون بابت این پست.
امیدوارم مثل همیشه، پرانرژی باشی و موفق.

سلام و تشکر از توجهتان. اگر احساس کردید این مطلب مفید است، در صورت صلاحدید با دوستان و مخاطبان به اشتراک بگذارید. ارادتمند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من
پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگرکسی حتی یک برگه علمی از او در دنیا باقی بماند، در روز قیامت همان برگه حایل او در مقابل آتش جهنم خواهد بود.
اینجا مکانی است برای به اشتراک گذاشتن آنچه که در حوزه تخصصی مدیریت یاد می‌گیرم و به دیگران آموزش می‌دهم.
در صورت داشتن سؤال و یا نیاز به کمک، با من تماس بگیرید.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان