سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

همه ما انسان به دنیا آمده‌ایم. انسانی معمولی با ویژگی‌هایی که می‌توانیم آن را به ذات طبیعی انسان تعبیر کنیم. ویژگی‌هایی که می‌تواند گاه مثبت (نقطه قوت) و گاه منفی (نقطه ضعف) تعبیر شود و هر چه که باشد نشانگر طبیعت واقعی ما است.
برای مثال همه ما با یک توانایی منحصر به فرد برای انعکاس شخصیت خود به دنیا آمده‌ایم. بنابراین هر یک از ما پتانسیل این را داریم که در قبال اشتباهاتمان مسئولیت‌پذیر باشیم.
البته گاهی اوقات این ویژگی را توسعه نمی‌دهیم و آن را به مهارت تبدیل نمی‌کنیم، یا جامعه‌ و فرهنگی که در آن هستیم فضای کافی برای توسعه این مهارت را به ما نمی‌دهد. با این حال ما با تمرین و تکرار می‌توانیم اشتباهاتمان را ببینیم، آنها را بپذیریم و از آنها یاد بگیریم.

برای پذیرش اشتباه می‌توانیم به این پیشنهادها فکر کنیم.

✅ذات انسانی را بپذیریم.
بپذیریم که ما انسانیم و انسان خطا هم می‌کند. زمانی که در مقابل پذیرش اشتباهاتتان مقاومت می‌کنید با خود تکرار کنید:"من قبول می‌کنم که اشتباه کرده‌ام چرا که انسانم و همه ما اشتباه می‌کنیم و با وجود این باز هم اطرافیانم من را دوست خواهند داشت."

✅خودمان را بهتر بشناسیم.
فهرستی از ضعف‌هایتان تهیه کنید و سوالات مهمی درباره خودتان از خود بپرسید: 
ارزش‌های مهم من چیست؟ چرا من از انتقادپذیری می‌ترسم؟ اگر اشتباهم را بپذیرم چه می‌شود؟ آیا به اندازه کافی صبور هستم؟ آیا بیش از اندازه حساس هستم؟ چه نقشی در چالش اخیر داشتم؟ رفتار و یا گفتار من چه تاثیری روی دیگران می‌گذارد؟

✅به دنبال گرفتن نتیجه باشیم.
پذیرش و بر عهده گرفتن مسئولیت اشتباهاتمان می‌تواند به ما کمک کند که روابطی که نقش حامی، پشتیبان و کمک کننده دارند را در زندگی خود حفظ کنیم. ممکن است این کار یک قدم بزرگ برای آسیب‌پذیر کردن خود به نظر برسد در عین حال باید به خاطر داشته باشید که تا چه حد می‌تواند شما را برای پذیرش روابط عمیق احساسی که به آنها نیاز دارید آماده کند.

✅انتقادپذیر باشیم.
در مورد نقاط کور (زمانی که به اشتباه کار خود آگاه نیستید) به این نکته توجه کنید که وقتی دیگران نارضایتی و ناراحتی خود را بازگو می‌کنند به آنها گوش دهید. این مهارت شامل کنار گذاشتن احساسات و منطقی نگاه کردن به موقعیت از دیدگاه فرد مقابل است.

✅از خدمات حرفه‌ای یک درمانگر و یک کوچ کمک بگیریم.
خدمات یاری‌رسان درمانگری و کوچینگ می‌تواند در پیشرفت شخصی بسیار موثر باشد. افراد از طریق دوره‌های درمانی و کوچینگ (که می‌توانند مکمل هم باشند) به توانایی درون‌نگری خود دست پیدا می‌کنند و از این راه توان تشخیص ضعف‌های کاذب را پیدا میکنند و با ترس‌های خود بیشتر آشنا می‌شوند. این فرآیند سطوحی از خویشتن‌نگری را فراهم می‌کند که فرد معمولا به تنهایی قادر به دستیابی به آن نیست.

◀️همه ما ممکن است روزانه مرتکب اشتباهات مختلفی شویم، اگر اشتباهات خود را نپذیریم امکان دارد به روابط و روند رشد شخصی ما آسیب وارد شود. از دلایل عدم پذیرش اشتباه، نبود خودآگاهی است و می‌تواند یک مسئله فراگیر و همیشگی یا یک نقطه کور در شرایط خاص اجتماعی باشد. 

◀️پذیرش اشتباه نه تنها ما را فردی متواضع نشان می‌دهد که باعث محبوبیت بیشتر ما می‌شود، راه گفتگوهای هدفمند و معنی‌دار را باز می‌کند و باعث پیشرفت روابط و رشد فردی ما خواهد شد. چه بخواهیم چه نخواهیم باید اشتباهات خود را چه در محیط کاری و چه در زندگی بپذیریم و سعی کنیم آنها را به شکل مناسبی جبران کنیم.

  • سجّاد رحیمی مدیسه

نکات توسعه فردی

کوچینگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».