سندی است که در آن اهداف بازاریابی دیجیتال خود را به صورت استراتژیک ترسیم میکنید و همچنین اقداماتی را که برای دستیابی به آن اهداف انجام خواهید داد مشخص می نمایید ؛ طرح شما میتواند شامل اهداف تجاری، استراتژیهای دیجیتال ، تحلیل چشمانداز رقابتی ، جدول زمانی، بودجه، کانالهای دیجیتال و موارد دیگر باشد.به یک برنامه بازاریابی دیجیتال مانند یک نقشه راه فکر کنید. شما می دانید به کجا می خواهید بروید و این طرح ، مسیر خاصی را در اختیار شما قرار می دهد که باید آن را دنبال کنید.بدون برنامه ریزی دقیق، تلاش های شما ناکارآمد خواهد بود. احتمالاً پول را هدر خواهید داد و بازدهی کاهش یافته را مشاهده خواهید کرد.