سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

تولید محتوا ابتدا مسیری رو برای کسبِ اعتبار طی می‌کند و در نهایت باید به کسب درآمد و ارزش برای تولیدکنندۀ خود ختم شود.

کسب درآمد از محتوای متنی و نوشتن، مسیر آسانی نیست. گاهی مغز خون می‌گرید تا شاهکاری خلق شود. پس نوشتن‌هایی که برای سئو یا صرفاً گرفتن دستمزد هستند را باید دور ریخت و عشق را محور کار قرار داد.

اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی موبایلی، تغییرات زیادی رو در موضوع تولید محتوا به فرهنگ عمومی جامعه تزریق کرد؛ اما در هر حال محتواهای متنی هنوز، محوریت کلیدی در موفقیت‌ها دارند؛ چرا که: این محتوای متنی هست که باعث فروش در همۀ محتواها می‌شود.

نویسندگی درآمدزا+نویسندگی پولساز+آموزش نویسندگی+آموزش نویسندگی پولساز+آموزش نویسندگی درآمدزا

اصولی رو باید در رویکرد نویسندگی پولساز در نظر بگیریم که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

1. محتوای متنی باید تا اندازه‌ای شخصی باشد که به مخاطب مربوط باشد و بتواند به او کمک کند. یعنی مخاطب باید اثر انگشت ما را در هنگام مصرف محتوا ببیند تا با محتوای کلی مواجه نشود.

2. اگر می‌خواهیم نویسندگی ما مسیر درستی را طی کند، باید هدفمند تولید شود و هدفمند هم منتشر گردد.

3. فروشندگی محتوا را نباید نادیده بگیریم و این مستلزم مطالعۀ مستم و تسلط ما به دانش فروش هست؛ یعنی محتوایی که تولید می‌کنیم؛ چه چیزی هست؟ چه ماهیتی دارد؟ چطور قرار است به مخاطب کمک کند؟ اصلاً این محتوا برای چه هدفی، تولید شده است؟

4. هر مطلبی رو که می‌نویسیم، به چشم یک محصول ببینیم و دربارۀ چرایی اون فکر کنیم. وقتی هر روز می‌خواهیم مطالبی رو بنویسیم، از خودمون بپرسیم هدف ما از انتشار هر مطلب و صرف زمان برای نوشتن آن چیست؟

پس کسب درآمد از نویسندگی، منوط به نشر محتوای ارزشمند و جذاب برای مخاطب هست؛ به قدری که مخاطب حاضر باشد برای به دست آوردن آن، سرمایه‌گذاری کند.

هر محتوای متنی که تولید می‌کنیم، بهتر است در خدمت یک ایدۀ کلیدی باشد. این ایده در خدمت دو آیتم هست:

پس این اهمیت دارد که تعریف مشخصی از کسب‌وکار داشته باشیم و محتواهای تولیدی ما، مرتبط با آن تعریف باشد. فقط حضور در فضای آنلاین و نویسندگی در محیط اینترنت، توجیه ندارد.

ما در فضای آنلاین اینترنت می‌نویسیم که توجهی را جلب کنیم؛ بسیار خب! توجه جلب شد؛ برنامۀ ما برای بعد از این جلب توجه چیست؟

اگر هدفی نداشته باشیم، بعد از مدتی نویسندگی در فضای آنلاین را رها می‌کنیم و هیچ دستاوردی هم به دست نمی‌آوریم. هدفمندی در نویسندگی مستمر باعث می‌شود مسیر رشد رو با سرعت طی کنیم و مخاطب هم ذهنیت شفافی برای همراهی با نوشته‌های ما دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».