در تولید محتوای متنی تقلید و یا برنامه ریزی بدون مطالعه وجود ندارد.
در کنار سرعت تولید محتوا، کارآمدی محتوا هم اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که اگر محتوای ما نتواند مخاطب را متقاعد کند، بازاریابی محصول هم به نتیجه نرسیده و در نهایت، فروشی رقم نخواهد خورد.
متأسفانه در بسیاری از پروژههای تولید محتوا که تولید محتوای متنی پایه و اساس آن محسوب میشود، کمیت قربانی کیفیت شده که نمود آن را در قیمتگذاریهای کلمهای و ریالی مشاهده میکنیم.
ارزش محتوای باکیفیت و برآمده از دل و جان یک نویسنده، فراتر از رقمهای پایین و بیارزش است.