برندسازی شخصی با تولید محتوای متنی و بازاریابی محتوایی ارتباط تنگاتنگی دارد.
حضور در فضاهای آنلاین بسیار اهمیت پیدا کرده است؛ اما پیشنیاز حضور موفق برای برندینگ شخصی، استفادۀ درست از دادههاست.
با توجه به اینکه سئوکارها و کلاً اهالی تکنولوژی آنچنان دستبهقلم نیستند و در وادی دیگری سیر میکنند، روز به روز احتیاج مبرم به نویسندگان را بیشتر حس میکنند.
برندهای شخصی همیشه برای خلق تمایز و دیده شدن به قصهگوها نیاز دارند. پس اوضاع برای نویسندههای تندذهن و کارکشته آنچنان بد به نظر نمیرسد.
اهمیت برندسازی شخصی در میزان رشد و ترقی افراد و حوزههای حرفهای زندگی یا کسبوکارشان، نمود دوچندان پیدا کرده است.
تولید محتوای متنی سنگ پایۀ برندسازی شخصی است. اگر محتوای درست و مناسبی برای ارائه نباشد، برندی نیز برای شخص تشکیل نمیشود.
نوشتن و نویسندگی یگانه ابزار ایجاد تمایز برای یک رهبر است. نوع ادبیات و لحن نوشتن برای هر انسانی، منحصر به اوست؛ اما اگر نمیتوانید خودتان بنویسید، باید از شخصی متخصص و مطلع کمک بگیرید تا بتواند متونی ارزشمند و منطبق با سلیقه و منش شما تولید و در رسانههایتان نشر دهد. دقت کردهاید که برخی از متون و محتواها(و شاید بسیاری از آنها) هیچ وقت به دلتان نمینشینند؛ پاسخ روشن است: چون اعتباری را ایجاد نکرده و در نتیجه فقط منتشر شده و به فراموشی سپرده میشود.
بستر صحیح تولید محتوا نیز بسیار اهمیت دارد. امروزه شبکههای اجتماعی، این توهم را به وجود آوردهاند که محتوای اثربخشی را میتوانند تولید و ماندگار کنند؛ در حالی که هیچ چیزی نمیتواند جایگزینِ سایت برای برندسازی شخصی شود.