سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

هوش مصنوعی یک قرص جادویی برای کسب و کار شما نیست. آنرا جایگزین خبرگی سازمانتان نکنید.

قرار نسیت چون هوش مصنوعی  یک امکان جدید است به هر نحوی از آن استفاده کنیم . قبل تر از آن درک مشخصه ها و توانمندی های منحصر به فرد کسب و کار شما واجب و ضروری است .
ابتدا از خودتان بپرسید: برای حل چه مشکلاتی تلاش می کنید؟
هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه‌هایی مانند خدمات مشتری، تجزیه و تحلیل داده‌ها و اتوماسیون فرآیندها، بازی را تغییر دهد؛ اما اگر کسب و کار شما به این موارد نیاز ندارد، هوش مصنوعی ممکن است برای شما تبدیل به یک بازی و حاشیه ای گران قیمت تبدیل شود.

مایکروسافت در سال 2016 یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی به نام "تای" را در توییتر راه‌اندازی کرد. این ربات برای یادگیری از تعاملات کاربران و ارتقای توانایی‌های گفتگویی خود طراحی شده بود. با این حال، به دلیل نظارت ناکافی و محدودیت‌هایی در فیلترینگ محتوای نامناسب، تای شروع به ایجاد و بازتاب دادن پیام‌های توهین‌آمیز و نژادپرستانه کرد. مایکروسافت مجبور شد تنها 16 ساعت پس از راه اندازی ربات را غیرفعال کند و این مسئله ضربه‌ای به شهرت شرکت وارد آورد.

در قدم بعد منابع خود را در نظر بگیرید.
پیاده سازی هوش مصنوعی ارزان نیست. این نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی در فناوری و زیرساختهای شما دارد. آیا بودجه ای برای آن دارید؟ یا بهتر است پول شما در جای دیگری خرج شود؟ 
👁️‍🗨️ فریب کسانی که به شما می‌گویند هوش مصنوعی تمام مشکلات شما را حل می‌کند، نخورید.
راه حل شما و تیمتان هستید هوش مصنوعی صرفاً کاتالیزور است.

حالا به تیم خود فکر کنید.
آیا آنها برای استفاده از هوش مصنوعی آماده هستند؟ آیا آنها مهارت استفاده موثر از آن را دارند؟ اگر نه، آیا مایل به سرمایه گذاری در آموزش یا استخدام کارکنان جدید هستید؟

آمازون یک سیستم استخدام مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داد که هدف آن افزایش کارایی فرآیند استخدام با ارزیابی رزومه‌ها بود. با این حال، این سیستم به دلیل داده‌های آموزشی که بر اساس الگوهای استخدامی قبلی شرکت بود، ناخواسته تعصب جنسیتی را تقویت می‌کرد. سیستم به طور ناعادلانه رزومه‌هایی که دارای ویژگی‌های مرتبط با مردان بودند را ترجیح می‌داد.

در نهایت به مشتریان خود نگاه کنید.
آیا آنها از استفاده شما از هوش مصنوعی سود خواهند برد؟ یا واقعاً می تواند آنها را شیفته خدمات شما کند؟ به یاد داشته باشید، فناوری باید تجربه مشتری را غنی تر کند، نه اینکه آنرا سطحی تر کند.

در خاتمه بحث مان فقط از هوش مصنوعی استفاده نکنید؛ زیرا دیگران آن را انجام می دهند.
کسب و کار خود را درک کنید. نیازهای خود را شناسایی کنید. منابع خود را ارزیابی کنید تیم خود را آماده کنید. مشتریان خود را در نظر بگیرید.
تنها در این صورت است که می توانید استفاده صحیحی از هوش مصنوعی بکنید. و چه کسی می داند؟ ممکن است متوجه شوید که کسب و کار شما بدون آن بهتر است.
🙏 و درخواست آخر من لطفا: هوش مصنوعی را در مقابل پرسنل خودتان قرار ندهید آنرا در اختیار پرسنلتان قرار دهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».