سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

نام دامنه سایت
استفاده کردن از کلمه ی کلیدی در اسم دامنه همیشه هم مهم نیست؛ اما یکی از فاکتورهای خیلی مهم در بحث بهینه سازی است. در حقیقت با بهره گیری از کلمه کلیدی اصلی خود در اسم دامنه گوگل، راحت تر خواهید توانست حوزه و زمینه کاری خود را تشخیص دهید.

همین طور که بیان شد بسیاری از کسب و کارها از کلمه کلیدی خود در اسم دامنه استفاده نکرده‌اند؛ اما همچنان هم رتبه های خوبی در گوگل دارند.

ولی اگر امکانش بود تلاش کنید از کلمه کلیدی اصلی خود در اسم دامنه استفاده کنید؛ به طور مثال اگر سایت هایی که در زمینه سئو کار می‌کنند را دیده باشید، از کلمه سئو در آدرس سایت خود استفاده نمودند.

اسم دامنه مرتبط با کار
اگر تلاش کنید انتخاب دامنه و نام آن را مرتبط با زمینه کاری خود انجام دهید احتمال اینکه از کلمه‌ی کلیدی اصلی هم استفاده نمایید زیاد می شود. حتماً سایت‌های را مشاهده نموده اید که از اسم های فارسی برای انتخاب دامنه خود بهره می‌برند. سایت‌های مانند تور ترکیه دات کام که این سایت ها بیشتر به امید اینکه با بهره گیری از فاکتور مهم وجود کلمه کلیدی در اسم دامنه می‌تواند رتبه مناسبی در گوگل بگیرند ایجاد شده است. همه این سایت ها از سئو کلاه سفید استفاده نمودند و اصلاً قابل اطمینان نیستند بنابراین هرگز از اسم فارسی در نام دامنه استفاده ننمایید.

دامنه سایت فروشگاهی
همانطور که در قسمت قبل اشاره شد برای انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی با رعایت برای دو بخش اسم دامین و پسوند دامین نام انتخاب گردد، در ادامه نکات خیلی مهم برای انتخاب کردن دامنه فروشگاه اینترنتی با جزئیات اسم دامین را برای شما توضیح خواهیم داد که کلمات کلیدی در حقیقت همان عبارت هایی می باشد که کاربران در موتور جستجو برای انتخاب محصول و خدمات خاص آن را جستجو می نمایند. شما با پیدا نمودن این کلمات کلیدی که نقش خیلی مهمی در بهبود رتبه سایت شما هم دارد می‌توانید دامین خوبی را انتخاب نمایید و در این قسمت باید حداقل پنج کلمه کلیدی مربوط به فعالیت خود را پیدا کنید؛ بنابراین اولین نکته استفاده کردن از کلمات کلیدی است.

انتخاب پسوند دامین
و نکته دوم انتخاب پسوند دامین است که دلایل زیادی برای اهمیت آن وجود دارد در قدم اول انتخاب کردن پسوند درست از نظر اعتبار برای دامین خیلی مهم است پسوند های زیادی وجود دارد که برای اختصاصی تر شدن اسم دامین از آنها استفاده می گردد.

پسوند دامین در بخش پایانی آدرس سایت در نوار جستجو قرار دارد و اگر تمایل دارید قسمت مهمی از اعتبار و ارزش اسم تجاری خود را نابود کنید می توانید در انتخاب دامنه فروشگاه اینترنتی از یک اسم سخت و دراز و با املای سخت استفاده نمایید.

اسم های کوتاه برای دامین
استفاده کردن از اسم‌هایی که املا های زیاد و یا چند شکلی دارد شانس دیده شدن سایت را کم می‌کند، یکی از عیب هایی که در انتخاب نام دامنه خیلی دیده می‌شود این است که افراد به اشتباه فکر می‌کنند که مختصر بودن و کوتاه بودن اسمی که برای دامین انتخاب نموده اند.

کافی است اما اشتباه این است که اگر اسم دامنه انتخاب شده به شکل مخفف باشد جایز نخواهد بود بود و در موارد خیلی زیادی دیده شده است که کاربران آن را فراموش خواهند کرد.

مطلب مرتبط: انتخاب دامنه مناسب برای سایت(3)

  • سجّاد رحیمی مدیسه

ابزار تولید محتوا

تولید محتوا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».