آیا اصلاً مشاور تولید محتوا کاری ارزشمند برای یک کسبوکار میتواند انجام دهد؟
پاسخ، بله و خیر است.
بله به این دلیل که یک مشاور تولید محتوا، تکنیکهای بازاریابی محتوایی و تولید محتوا را میتواند برای یک کسبوکار تبدیل به یک سیستم نماید.
خیر از آن جهت که مشاور تولید محتوا اگر خودش تخصص و تجربۀ میدانی در تولید محتوا نداشته باشد، نمیتواند مشاور مفیدی برای یک کسبوکار باشد؛ چرا که فاصلۀ علم تا عمل و اجرا، فاصلۀ معناداری است.
پس نمیشود مشاوره برای سفارش تولید محتوا را با ماشین حساب و اعداد و رقم صورت داد. این به معنای نادیده گرفتن اهمیت شاخصهای کمی برای ارزیابی موفقیت یک محتوا در بازاریابی و فروش محصول نیست؛ بلکه مقصود این هست که اصولاً، تولید محتوا فقط به تعداد کلمات در یک مقاله وابسته نیست؛ تولید محتوا فقط تعداد مشخصی عکس و فیلم تولید شده نیست.
اگر شما دهها عکس و سایر مدیاها را تولید کنید؛ اما اثربخشی نداشته باشد و درست دیده نشود، چه ارزشی برای شما خلق خواهد شد؟
تولید محتوا هم متن خوب نیاز دارد و هم عکس خوب؛ اما چه عکس یا متنی، خوب تلقی میشود؟
عزیزی به یک شرکت تولید محتوا در تهران مراجعه کرده بود. از کمیت و کیفیت کار، رضایت نداشت. وقتی ریشۀ عدم نارضایتی او از تولید محتوا برای نیازش را بررسی کردم، متوجه شدم به طور کلی روند و شاخصهای درستی را از ابتدا برای بازاریابی محتوایی خود در نظر نگرفته است.