سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

اقای Jeff Winter به زیبایی درک درستی را از واقعیت تحول دیجیتال ارائه داده اند و‌ گام های مختلف رسیدن به این مفهوم را با مثالی ملموس نشان می دهند که آنرا در ادامه ی این یاداشت شرح خواهم داد.

تحول دیجیتال، همچون یک پیاز، دارای لایه های متعددی است که هر یک، عنصری اساسی را در خود نهفته دارد، این لایه ها، از هسته مرکزی تا لایه بیرونی، کل فرآیند تحول را در بر می گیرند.

لایه هشتم: تجربه مشتری: این لایه، نتیجه نهایی و قابل مشاهده برای همه است؛ تجربه‌ی مشتری، انعکاس برند شما در چشم مشتریان است و نتیجه کلی تلاش های شما در زمینه تحول دیجیتال محسوب می شود.
هدف نهایی تحول دیجیتال، بهبود تجربه مشتری و ایجاد وفاداری در آن‌ها است.

لایه هفتم: مدل های کسب و کار: این لایه تعریف می کند که چگونه ارزش ارائه می دهید. یک تجربه مشتری قوی، به مدل کسب و کاری متناسب با نیازهای مشتریان وابسته است، تحول دیجیتال می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا مدل‌های کسب‌وکار جدید و نوآورانه‌ای ایجاد کنند.

لایه ششم: نوآوری: نوآوری، شما را رقابتی و انعطاف پذیر نگه می دارد. نوآوری، مدل های کسب و کار جدید را تغذیه می کند و اطمینان می دهد که صرفاً کارها را بهتر انجام نمی دهید، بلکه کارهای بهتری انجام می دهید.
نوآوری، نیروی محرکه تحول دیجیتال است، کسب‌وکارها باید به طور مداوم به دنبال ایده‌های جدید و راه‌های بهتر برای انجام کارها باشند.

لایه پنجم: فرآیندها: فرآیندها، ایده ها را به عمل تبدیل می کنند فرآیندهای کسب‌وکار، نحوه انجام کارها در یک سازمان را تعریف می‌کنند، برای موفقیت در تحول دیجیتال، لازم است که فرآیندها به طور مداوم مورد بازبینی و بهبود قرار گیرند.

لایه چهارم: پلتفرم ها: پلتفرم ها، فناوری هایی هستند که از فرآیندهای شما پشتیبانی می کنند و ابزارهایی هستند که بر روی زیرساخت‌ها ساخته می‌شوند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا فرآیندهای خود را خودکارسازی کرده و به داده‌های خود دسترسی داشته باشند..

لایه سوم: زیرساخت: زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، پایه و اساس تحول دیجیتال هستند. این زیرساخت‌ها شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبکه‌ها و مراکز داده می‌شوند. یک زیرساخت قوی و قابل اعتماد، امکان ارائه خدمات دیجیتال با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.

لایه دوم: فرهنگ: فرهنگ، چسبی است که همه چیز را در کنار هم نگه می دارد. یک ذهنیت دیجیتال، برای تیم ها، کلیدی است تا تغییر را بپذیرند و تحول را هدایت کنند.

لایه اول: رهبری: رهبری، هسته اصلی و ستون فقرات تحول دیجیتال است. بدون یک رهبر با دیدگاه روشن و انگیزه قوی، نمی‌توان انتظار موفقیت در این مسیر را داشت. رهبران، مسیر تحول را ترسیم کرده و تیم‌ها را برای تحقق این هدف هدایت می‌کنند.
——
تحول دیجیتال ، یک سفر طولانی و پیچیده است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، تعهد رهبری و مشارکت همه اعضای سازمان است. با شروع از هسته مرکزی (رهبری) و حرکت به سمت لایه‌های بیرونی (تجربه مشتری)، کسب‌وکارهامی‌توانند به نتایج شگفت‌انگیزی دست یابند.

  • سجّاد رحیمی مدیسه

کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».

این وب‌گاه در سامانه‌ی پنجره واحد مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ثبت شده است.
کد شامد:
1-1-776258-64-0-4