بدون شک مشتری یک محصول یا خدمت هر مسیری را که طی کند تا به خرید منجر شود، باید به محتوا و برندسازی آن محتوا قلابش گیر کند!
بخشی از برندسازی با تولید محتوا اتفاق میافتد و این خودش یک مسیر کاملاً تخصصی و طولانی مدت هست که متأسفانه بسیاری از کسبوکارها بهش توجهی عملی ندارند و یا تصور میکنند با محاسبۀ کلمهای 100تا تک تومانی یا بیشتر! و یا طراحی یک سایت و داشتن یک www ، تولید محتوا انجام دادهاند.
شناخت مسیری که مشتری برای فروش ما طی میکند، مستلزم مطالعه و کار پژوهشی و تخصصی هست؛ تأکید میکنم: کار تخصصی؛ و نه نمایش اقیانوسهای به وسعت یک سانتیمتر!
هر مرحلۀ جذب یک مشتری برای نهایی شدن یک فروش ریزهکاریهایی دارد که جز در بستر تجربه و اجرا، به دست نمیآید.
محتوای تجاری برای مشتری باید ساده و قابل فهم باشد. نباید مشتری را با اطلاعات غیرضروری، گیج کنیم؛ چرا که احتمال دارد دچار تردید شده و برای همیشه محصول ما را ترک کند.
اختصار و سادگی محتوا در زمان نوشتن بسیار اهمیت دارد. شاید یکی از دلایل مهم موفقیت عدۀ بسیار کمی در فضای نویسندگی، عدم توجه به این مسأله باشد که باید هم ساده نوشت و هم کافی؛ سادگی متن نوشته شده به تنهایی نمیتواند نیاز مشتری محصول را پاسخ دهد.