سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

هر چیز که در جستن آنی، آنی! فضای اینترنت و تلفن های همراه، فضای بی انتهایی هست که اگر ندانیم دنبال چه هستیم، در آن غرق می شویم.

متقاعدسازی، ابزاری هست که رسانه ها به کمک آن، مفاهیم و محتواهای مد نظرشان را به مخاطب تحمیل می کنند.

برای اینکه عضوی از خانوادۀ ما از فضای مجازی آسیب نبیند:

  1. او را در هنگام کار با ابزارهای رسانه مانند موبایل و اینترنت، تحقیر نکنیم.
  2. در هنگام کار کردم با موبایل، یک دفعه و بدون اطلاع قبلی، گوشی/تبلت را از دست او نگیریم و بخواهیم به زور! او را وادار به کار دیگری کنیم.
  3. حین ورود به اتاق و یا گفتگو کردن، به استفادۀ او از ابزارهای موبایل و تبلت، ایراد نگیریم.
  4. با بمباران صحبت های منفی، او را نکوبیم.
  5. در شخصیت او، نکات مثبت را ببینیم و او را تکریم و احترام کنیم.
  6. به صحبت هایش خوب گوش کنیم تا هیجان و احساسش را راحت تخلیه کند؛ یعنی متبسم باشیم؛ صحبت هایش را تأیید و تکرار کنیم؛ با تداعی مفاهیم و تمرکز روی محتواهای صحبتش، به او نشان دهیم به حرف هایش داریم توجه می کنیم؛ تحمل داشته باشیم؛ تحرک هم داشته باشیم!

علامه طباطبایی(ره) وقتی می خواست فرزندانش را برای نماز صبح بیدار کند، به آرامی روی سر آنها دست می کشید و نوازششان می نمود تا بیدار شوند.

فراموش نکنیم فرزندان ما آنچه می شوند که ما هستیم؛ نه آنچه که می خواهیم بشوند.

شاه تکنیک تربیتی برای جلوگیری از آسیب فرزند/همسر در مواجه با فضای مجازی: به تعبیر حدیثی دینی، هر زمان عصبانی شدیم سکوت کنیم!

  • سجّاد رحیمی مدیسه

سواد رسانه‌ای

نظرات (۱)

  • علی باقری کاکشی
  • با سلام ،رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند:«به نظر من این وسایل رسانه‌ای جدید، هم یک فرصت است، هم یک خطر است». سواد رسانه‌ای در حقیقت نوعی از درک متکی بر مهارت است که بر اساس آن می‌توان انواع رسانه‌ها و انواع تولیدات آن‌ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.

    جالب است بدانیم در نشست‌ها و سخنرانی‌ها و جلسات سواد فضای مجازی با والدینی مواجه می‌شویم که بعد از جلسه تازه متوجه می‌شوند که این حوزه چقدر مهم و ضروری است و حتی برخی از آن اطلاع نداشته‌اند. بازی‌های رایانه‌ای را ابزار صرف سرگرمی دانسته و بالطبع نظارت و مدیریت این فضا برای آنان موضوعیت نداشته است؛ آنها فضای مجازی را فقط فرصت دانسته و از آسیب‌های آن اطلاعی نداشته اند و بالطبع فرزندان بدون سواد فضای مجازی و بدون نظارت والدین و از سوی دیگر باکم کاری متولیان در ارتقا سواد فضای مجازی در حال استفاده از فضای مجازی هستند. این موضوع نیز باعث شده تا ابعاد تهدیدات فضای مجازی ابعاد گسترده‌تر و بسیار جدی‌تر و گاه جبران‌ناپذیری خصوصاً در حوزه فرهنگی پیدا کند.

    در رسانه هم تهدید هست و هم مزیت که مزیت آن خیلی بیشتره اما به شرطی که شناخت و درک درست از رسانه داشته باشیم ،رسانه فقط خبرگزاری ،سایت ،روزنامه ،.... نیست بلکه میشه گفت فیلم ،بازی رایانه ایی ،پیام های بازرگانی ،..... حتی اثرگذار تر از سایت و روزنامه هستند .یه پیام ساده  n تا صلوات بفرست و به nنفر ارسال کن خبر خوش می‌شنوی قطع کننده نباش ،میتونه یه مثال باشه که با ظاهر دینی مرسوم ترین شیوه جنگ نرم صهیونیست ها و منافقان است که عقیده و ارزش های اسلام و جوانان هدف گرفته ،این متقاعد کردن که فرمودید بهش میگن تکنیک اقناع مخاطب البته با تغیراتی که خودش بحث مفصلی است با نام سواد رسانه و نقش آن در تربیت 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    سجاد رحیمی مدیسه

    امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
    امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
    با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
    به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».