مدیران اگر توسعه پیدا نکنند، سازمان نیز پیشرفت را تجربه نخواهد نمود.
مدیران اگر توسعه پیدا نکنند، سازمان نیز پیشرفت را تجربه نخواهد نمود.
تولید محتوا برای یک محصول فنی، باید همراه با تأکید بر مزیتها و دقت در چگونگی چینش کلمات و جملات در بدنۀ متن/تصویر/ویدئو باشد.
مخاطبان غیرفنی دنبال پیچیدگی و تشریح عناصر مختلف یک محصول نیستند؛ بلکه دنبال راه حل و رفع مشکل/نیاز خود هستند.
یک مثال: چرا برای محصولات در دورۀ پس از کرونا خوب فروختند و برخی شکست خوردند؟ دلیل واضح است: چون راه حلهای مناسبی برای نیاز مشتری داشتند یا نداشتند و همین پیروزی یا شکست آنها را رقم زد.
برای رشد کردن نباید از روی هم رد بشویم. اگر از روی کسی رد شدید برگردید و معذرتخواهی کنید و از زمین بلندش کنید. اگر کسی از روی شما رد شد منتظر نباشید برگردد و معذرت بخواهد و شما را بلند کند.
خودتان بلند شوید و یاد بگیرید پرواز کنید.
کمپانی موتورولا حتی در گذشته هم خیلی جلوتر از زمانِ حال سازمانهای ما در ایران عمل میکرده. این شرکت در اواسط دهه ۹۰ برای نگهداشت هنرمندانه و اندازهگیری میزان حرکت سازمان به سمت استراتژیها یه برنامه منظم به نام استحقاق کرامت فردی(IDE) رو در سازمان اجرا میکرد و از تمام کارکنانش ۶ سوال مشترک رو میپرسید. این برنامه بصورت آنلاین و هر سه ماه یکبار انجام میشد. پاسخ هریک از سوالات شفاف و بصورت "بلی" یا "خیر" بود و پاسخدهنده ناشناس بود.
با تقلید به هیچ دستاوردی نمیرسیم؛ مگر به قیمت باخت دیگران.
با تقلید به اصالتی ماندگار هم دست پیدا نخواهیم کرد؛ بلکه فقط توهمی از موفقیت را برای خود و سپس سایرین ایجاد میکنیم.
ماندگاری به اصالت برمیگردد و آخر هر تقلید کورکورانه فقط باخت است و بس ... .