بالاخره باید بدونیم توی حوزه کاری ما چه عواملی تاثیرگذار هستند و باید بهشون توجه کرد. به عنوان مثال:
- شناخت مخاطب هدف: باید بدونی به چه دسته از مخاطبها مواجه هستی، برای چه کسایی قراره محتواسازی کنی و اینکه این آدما علاقهمند به چه نوع محتوایی هستند.
- هدف از تولید محتوا: همه ما از محتوایی که میسازیم بالاخره یه هدف مشخصی داریم. یکی محتواسازی میکنه که تبلیغات بگیره، یکی محتوا میسازه که افراد با کسب و کارش آشنا بشن و درنهایت از محصولات و خدماتش استفاده کنن و …
- فضای انتشار محتوا: فضا خیلی فرق دارهها! اینکه توو اینستاگرامی یا سایت یا هر جای دیگه. این خیلی میتونه توو انتخاب سبک مشخص بهت کمک کنه و باید قطعا درنظر بگیریش. مثلا اینستاگرام فضای دوستانهتریه و باید حواست باشه چطوری داخلش رفیق پیدا کنی.
- حوزه فعالیت: یکی میبینی حوزه فعالیتش خیلی تخصصیه و واقعا انتخاب سبک مشخص سخته و سبکی هم که انتخاب میشه قطعا باید رسمی باشه! یکی دیگه حوزه عمومیتری داره و باز هم سبکش متفاوته…