سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سجاد رحیمی مدیسه

نویسندگی|تولید محتوا|کپی‌رایتینگ

سلام خوش آمدید

در تئوری مدل‌های زیادی برای برنامه‌ریزی بودجه وجود داره (مثل درصدی از فروش) که غالبا در حد تئوری باقی می‌مونند و تبدیل به پاورپوینت برای تدریس در کلاس‌ها می‌شن.

اما چه برنامه‌ای کاربردی و اجراییه؟

1. مدیرعامل جایگاه فعلی کسب‌وکار رو می‌دونه (جایگاه‌یابی) و برای سال جدید یک طرح کلان برای جایگاه جدید ترسیم می‌کنه (جایگاه‌سازی)

2. برنامۀ کلان مدیرعامل برای هر تیم به سه تا پنج هدف عمده شکسته می‌شه. (اهدافی که با دستیابی به اون‌ها، درصدی از جایگاه جدید کسب‌وکار محقق می‌شه.)

3. مدیر ارشد مارکتینگ با همراهی مدیر ارشد مالی ساختار سازمانی کسب‌وکار برای رسیدن به اهداف رو مشخص می‌کنند. (معمولا کسب‌وکارها در هر سطحی حداقل سه تیمِ «مارکتینگ»، «فروش» و «محصول» رو دارند)

4. اهداف بالا تبدیل به کی‌پی‌آی می‌شن و مدیر ارشد مارکتینگ، در یک مارکتینگ پلن، با بررسی رقبا و بازار، مخاطبین کسب‌وکار، اهداف و استراتژی، بودجه لازم رو مشخص می‌کنند.

دو نکته:
برنامۀ باید به‌صورت سالانه و به تفکیک فصل و ماه هم ارائه بشه.
در این برنامه باید حالات بدبینانه، نرمال و خوشبینانه در نظر گرفته بشه.

5. برنامۀ بودجه مارکتینگ معمولا شامل هزینه‌های «منابع انسانی»، «ابزارها»، «هزینه‌های مربوط به مدیاها» و «هزینه‌های مربوط به محتوا» خواهد بود.

6. پس از ارائه برنامۀ بودجه، برنامه‌ای برای بهینه‌سازی مصرف بودجه باید در نظر گرفته بشه. (برنامه‌هایی شامل پرفورمنس مارکتینگ و...)

  • سجّاد رحیمی مدیسه

کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سجاد رحیمی مدیسه

امام علی علیه‌السلام: خردهاى دانشمندان، در نوک قلم‌هایشان است.
امام صادق علیه السلام: دل، به نوشتن آرام مى‌گیرد.
با نویسندگی و تولید محتوای ارزشمند می‌توان به موفقیت رسید.
به یاد داشته باشیم: «کوشیدن نیازمند اطمینان از نتیجه نیست».